3-rätters på strutsfarmen

2010-12-05 @ 22:45:29
Oh, herreje vad mätt jag är. Man blir verkligen gödd på Strutsfarmen och om ni inte varit där så far dit! Det ligger i Gerdal, Överhörnäs (Örnsköldsvik).

Min mormor skulle bjuda min familj på middag för att mamma fyller 44 år idag! (Grattis!)

 

Det som är speciellt med strutsfarmen är ju just det att allting är i strutstema, inredning och meny. De hade även vackra strutsar på "gården".

 

Denna ljuslykta är tex. gjord av ett strutsägg. Mycket vackert, de hade som en liten shop där man kunde köpa allt från damvippor av strutsfjädrar, örhängen av fjädrar till ljuslyktor och tavlor (m.m)

 

Vi hade valt att äta julmenyn som de hade. Så till förrätt var det Soyamarinerad struts med strutscrackers och honungsripplad sallad. Såsen som ligger på tallriken var superstark. Sedan var det även torkad vitlök som verkligen smakade vitlök, haha. (Lägg märke till strutsspåren på tallriken)

 

Till varmrätt var det Marinerad strutsfilé med stjärnanisdoftande chokladig sås och ingefärapotatisgratäng m.m. Jag tog dock lax som även det var supergott med västerbottensost. Det var även två olika sallader till. Vi alla var så ivriga att hugga in att jag förstörde den fina tallriken som de hade dekorerat från början. :|

Innan vi fick efterrätt blev vi serverad ett godisfat.

 

De hade även ett lotteri som gick till välgörande ändamål och betalningen var en kram. Jag hade sådan tur att jag vann en cellofanpåse med massa choklad, en bit av ett strutsägg och två strutsfjädrar.

Det var även en liknande cellofanpåse med choklad i som det stod välkommnande "Gunilla med sällskap" på! Påhittigt!

 

Sedan var det dags för kaffe och efterätt som var supergod! Det var Cremé Brûlle. Både en med vanilj och en med lakrits. Till fick man passionsfrukt, en supergod hallonsylt och smält choklad med en touch av lakrits!

 

Sammanfattande: Man kände sig välkommen och det var hemtrevligt eftersom det var lite litet och servitören pratade med oss mycket. Allt var supersupersuper gott, åk dit för en rejäl smakupplevelse!


Kommentarer
Kommenterat av: JENNY

Vi va också på en struts farm i borlänge i somras! :)

2010-12-06 @ 11:42:15
URL: http://jennyjanssons.se
Kommenterat av: lovisa

smarr! vad gullig din mamma är på översta bilden! "hitta sandras mamma" :)

2010-12-06 @ 12:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
http://ak.imgfarm.com/images/cursormania/files/8/4020.gif