Hela-dagen-resa

2010-12-08 @ 23:37:28

Idag var jag vaken supertidigt för att fara till Lollo. Gick ganska så bra på Gideå flygplats, dock bara ett litet problem att de trodde att handbagaget inte var ett handbagage. Men det löste sig ganska snabbt. Resan gick bra till Stockholm, men sen att hitta där var inte det lättaste, speciellt när Öviks flyget hade blivit lite försenat. När jag skulle checka in gick det inte för att boardingen redan hade varit, jag var alltså "för seg". 
Fick prata med en som jobbade där och hon skulle fixa mig på nästa Köpenhamn flyg, men det skulle bli tajt emellan bytena där till NewCastle och det var sista flyget att jag kanske skulle måste sova över där. Dock var det bäst att chansa.

Fick vänta ca. 1 timme på Köpenhamnsflyg - som var försenat. Och fick vänta ca 40 minuter till på planet för att de hade tekniska problem. Då sa SAS att de hade bokat om de som skulle fortsätta vidare sen. Så vi skulle vi gå till transfer för att prata med dem. Fick vänta ca. 2 timmar på det, och vågade inte gå någonstans när jag hade hittat gaten fast det fanns hur mycket roliga affärer som helst. Och jag kan ju säga att jag tycker det var lättare att hitta i Köpenhamn än vad de var i Stockholm!!

Flyget till London (Heathrow) gick problemfritt, fast det trodde ju inte jag. Trodde jag var sen ändå , men det var en timmes skillnad så det var superlungt. Då tog jag en Starbuck coffe = Peppermint moccha.


Flyget till NewCastle var 15 min sent också. Men när jag äääntligen kom fram till NewCastle efter allt prat med transfer, letande och VÄNTAN så kom inte mitt bagage på rullbandet - fast det skulle komma automatiskt. Får hoppas att det fixar sig imorgon.

Otursdag idag. Egentligen skulle mitt flyg vara Övik - Stockholm  - Köpenhamn - NewCastle och framme 12.20 i engelsk tid. Men blev Övik - Stockholm - Köpenhamn - London - NewCastle och framme 19.30 engelsk tid. (20.30 i svensk tid). Är iaf med Lollo nu o vi ska mysa <3

(Btw, har dissat lite på sms för att det kostade både att ta emot och att skicka sms i Köpenhamn, sorry. Men nu kan ni skicka hur mycket som helst, dock att det kostar för mig att skicka tillbaka! :)


Kommentarer
Kommenterat av: lovisa

åh, vad bra att du kom fram! var orolig att ni hade störtat eller nåt :O ha det så trevligt nu och njut av den brittiska accenten! :D

2010-12-09 @ 15:44:52
Kommenterat av: Julia

Bra att du äntligen är framme :) stolt över dej som flygit så mkt själv !

2010-12-09 @ 20:38:40
URL: http://julialu.blogg.se/
Kommenterat av: mamma

fota och och passa på att uppleva det mesta där,du är verkligen tuff vad är du gjord av??????kram

2010-12-10 @ 15:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
http://ak.imgfarm.com/images/cursormania/files/8/4020.gif